سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که از دنیا اندوهناک است ، از قضاى خدا خشمناک است . و آن که از مصیبتى که بدو رسیده گله آرد ، از پروردگار خود شکوه دارد و آن که نزد توانگر رفت و به خاطر مالدارى وى از خود خوارى نشان داد دو ثلث دینش را به باد داد ، و آن که قرآن خواند و مرد و راه به دوزخ برد از کسانى بود که آیات خدا را به فسوس گرفت و افسانه شمرد ، و آن که دلش به دوستى دنیا شیفته است دل وى به سه چیز آن چسبیده است : اندوهى که از او دست بر ندارد ، و حرصى که او را وانگذارد ، و آرزویى که آن را به چنگ نیارد . [نهج البلاغه]
علمی

سلام به چهارمین وبلاگ از سری وبلاگ های سید میثم تقی زاده خوش آمدید.
برای خواندن مطالب وبلاگ به آرشیو ها رجوع کنید

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب رجوع کنید 
 
 
 
 
غافلگیری آمریکا از پرتاب راکت ماهواره "سفیر امید"
وی ادعا کرد: هر چند اطلاعات دریافتی ما از منابع خبری در ایران کامل نیست، اما از آنها انتظار داریم از این پس هر حرکتی را سر موقع مخابره کنند تا برای تحلیل آن وقت لازم را داشته باشیم.

عصرایران- یکی از کارشناسان امنیتی آمریکا متخصص در امور موشکی ایران، بعد از پرتاب راکت حامل ماهواره "سفیر امید" به فضا، از دریافت اطلاعات ضد و نقیض از فعالیت های موشکی و فضایی کشورمان ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز" چاپ آمریکا، چارلز پی. ویک در مصاحبه ای با این روزنامه گفت: انتظار نداشتیم پرتاب این راکت حامل ماهواره ایران به این زودی اعلام شود.

وی افزود: هر چند پیش از این خبرها حاکی از آن بود که پرتاب راکت مذکور می بایست ماهها قبل از ژوئن صورت می پذیرفت و به دلیل نقص های متوالی در این برنامه اعم از اشکال سخت افزاری و طراحی آن، عملیات سر موعد صورت نگرفت اما به طور کلی نباید این حرکت را بزرگنمایی کرد.

وی در مصاحبه خود با شبکه خبری ان.بی.سی آمریکا نیز گفت: من سالهاست در زمینه فعالیت های موشکی و فضایی ایران تحقیق می کنم و می دانم که راکت سفیر امید (فرد مذکور به اشتباه سفیر صلح ترجمه کرد) قابلیت پرتاب موشک را نیز دارد.

وی ادعا کرد: هر چند اطلاعات دریافتی ما از منابع خبری در ایران کامل نیست، اما از آنها انتظار داریم از این پس هر حرکتی را سر موقع مخابره کنند تا برای تحلیل آن وقت لازم را داشته باشیم.

نکته جالب اینکه در اولین ساعات پرتاب راکت حامل ماهواره به مدار زمین توسط کشورمان، تمامی خبرگزاری های دنیا به اشتباه اعلام کردند که "ایران ماهواره سفیر امید را به فضا پرتاب کرد" و حدود 15 دقیقه بعد، همگی خبر قبلی خود را اصلاح کردند.

خبرگزاری رویترز نیز در میان اولین اشتباه کنندگان بود و دیگر خبرگزاری ها از روی این منبع خبری دست به تنظیم خبر به نام خود زد.

چارلز وی. ویک در خاتمه مصاحبه خود اظهار داشت: امیدواریم پیش از دسترسی ایران به سلاح اتمی، منابع خبری ما بتوانند در صورت احتمال هر گونه آزمایش به ما اطلاع دهند و مانند پرتاب این ماهواره، از اخبار ایران عقب نمانیم.
 


سید میثم تقی زاده ::: دوشنبه 87/5/28::: ساعت 11:23 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :4607

 

 

ساعت               

 

 

 

 

 

لیست وبلاگ های

 سید میثم تقی زاده 

مذهبی

www.jameasheghan.mihanblog.ir

علمی

www.monajem.parsiblog.com

 

ادبی

www.5areha.parsiblog.com

آزاد

www.meisampic.parsiblog.com

 
>> درباره خودم <<
علمی
سید میثم تقی زاده
این وبلاگ چهارمین وبلاگ از سری وبلاگ های سید میثم تقی زاده است که برای علافه مندان به نجوم ساخته شده است.

>>لوگوی وبلاگ من<<
علمی

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<
naeb_cnc@yahoo.com

انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس